שלוש ארבע ולעבודה – איך אימון אישי יכול לעזור לך להזניק את הקריירה שלך?

שיתוף

לקום בבוקר, לשתות קפה ולהתארגן למשרה שתמיד חלמת עליה. נשמע כמו פנטזיה? חשוב לי שכמה שיותר אנשים ידעו שיש דרך למצוא משרה שתהיה מעניינת, מספקת וגם רווחית, ושיש לי בדיוק את הכלים שמסייעים לדייק את המסע בדרך אליה. רוצה לצאת לדרך?

כבר הבנת שמשרת החלומות שלך לא מחכה לך באינבוקס ושכדי למצוא את כיוון הקריירה המדויק שלך, לא מספיק לשאול חברים או את ההורים. אז מה כן יכול לסייע לך בדרך למשרת החלומות וקריירה מוצלחת? הניסיון שלי מלמד שקואוצ'ינג יכול ליצור הבדל אמיתי.

כשמגיעים אלי לתהליך של מיקוד קריירה וכיוון, אחת מהמשימות המשמעותיות שאני מעניקה לאחר זיהוי העוצמות והמאפיינים שיגרמו לאדם לחוות התפתחות וסיפוק, על כוס תה צמחים חמה, היא לכתוב את משרת החלומות, גם אם היא דמיונית לחלוטין, על גבי דף. רבים חוששים בהתחלה, אבל אני מעודד אותם "לעוף על עצמם" ולתאר את אותה משרה לפרטי פרטים, לפנטז לעומק ולרוחב. המשימה הזו מזניקה תהליך אישי בדרך לבחירות, למיקוד ואולי גם לשינויים.

הילוך מהיר חצי שנה, שנה או אפילו 4 שנים, קדימה – אותם מתאמנים ומתאמנות חיים את החלום, או קרובים אליו יותר מתמיד. בעוד שיש את אלו שחלמו להיות רופאים ועדיין בלימודים, יש את מי שהיו צריכים דיוק או קורס קצר, ומהר מאוד מצאו את עצמם מתקדמים למקום שעליו בקושי העזו לחלום לפני זמן לא רב.

אם זה נשמע לך קסום, חשוב לי לדעת שמאחורי השינויים ומההצלחות עומדים שיטה סדורה ושלל כלים מעולם האימון האישי שמסייעים ליצור מציאות חדשה. רוצה ליצור גם לעצמך?

הבחירה בידיים שלך, אבל אני יודעת שזה לא תמיד פשוט

אנחנו חיים בעולם שבו יש יותר אפשרויות פתוחות מאי פעם. אם בעבר אדם היה נולד למשפחת צורפים – אין ספק שכל חייו היו סביב התכשיטים. משפחת קצבים? בשר. משפחת חייטים? תפירה. אלפי שנים חלפו מאז אותו עידן, וכיום אנשים מבינים שהעתיד המקצועי שלהם בידיים שלהם.

מעבר לעובדה שהבחירה האישית חופשית, כולנו נחשפים גם לסיפורים מעוררי השראה: הסופרת שהיתה מלצרית והצליחה להתחיל לכתוב רק על גבי מפיות (ג'יי קיי רולינג, שכתבה את הארי פוטר), שחקן הפוטבול שאיש לא רצה לבחור לשחק בקבוצה שלו ומאז כבר חתם על חוזה של 72 מיליון דולר (טום בריידי, שנחשב כיום, בחייו, לאגדת פוטבול) ועוד אינסוף סיפורים משמחים.

אבל מה לעשות אם אנחנו לא בטוחים אם אנחנו רוצים לשחק פוטבול מקצועי, לכתוב ספרים או אולי להיות שפים? מה אם אין לנו מושג מה מעניין אותנו? או שאולי אנחנו חוששים שקריירת החלומות שלנו היא פשוט לא כזו ש"יש בה כסף"? הו, כאן אינסוף האפשרויות הופכות ממרגשות ומעוררות למלחיצות ולעיתים אפילו למשתקות.

האם יש דרך למצוא את המקצוע המושלם עבורך?

אפתח בחדשות, ולדעתי הן טובות מאוד: אין מקצוע אחד שטוב עבורך. יש אנשים ששומעים את העדכון הזה וחושבים שמדובר בחדשות רעות, מה, אין בחירה אחת אולטימטיבית? אבל אני מתעקשת ומסבירה – מדובר בחדשות טובות מאוד. לכל אדם יש יותר מבחירה טובה אחת, ואפשר לחשוב ולהחליט מהי הבחירה הטובה ביותר, בהינתן הנסיבות.

אז איפה אני נכנסת לתמונה? הרי להתלבט בין שלל אפשרויות זה מאתגר ומעייף. ובכן, פה נכנסים לתמונה הכלים מעולם האימון האישי, או הקואוצ'ינג, כפי שרבים מכנים. הם מאפשרים לראות בצורה ברורה ומסודרת את החוזקות של כל אחד ואחת, את האפשרויות שבדרך ואת הדרך להגשים את החלומות השונים.

הניסיון שלי בליווי אלפי מתאמנים לבחירות קריירה שאני רואה שמשרתות אותם שנים והופכות אותם למאושרים, מלמדות שתהליך אישי והדדי הוא הבחירה הטובה ביותר. תהליך כזה מוביל לבחירה נכונה.

אני מבינה, גם אם מתחשק לך שמישהו יגיע מחר ויודיע לך באופן חגיגי שיש מקצוע אחד שנכון לך, וכדאי "ללכת על זה", מה יקרה אם דעתך תשתנה בהמשך? אולי הלימודים לא יסתדרו? אולי השכר לא יספק אותך? ומה לעשות, הרי המומחה אמר שזה המקצוע הנכון. ומה עכשיו?

בתהליך שאני מובילה, אפשר להיות בטוחים שלא "תונחת" עליך בחירה אחת, שהבחירה תהיה מושכלת ושתמיד יהיו מקום לגמישות ושינויים לאורך הדרך.

למה אני כל כך אוהבת לאמן צעירים בדרך לקריירת החלומות שלהם?

לראות חלומות שהופכים למציאות זה מספק. אמנם לא מסיימים הכשרות מקצועיות ביום או בחודש, אבל לאורך השנים שלי כמאמנת נתקלתי במאות סיפורי הצלחה, כל אחד מהם מעניק לי נחת וגאווה.

שדרוג קריירה – מה לעשות כשכבר "יצאת לדרך" אבל לא ברור לך אם היא הנכונה?

השקעת בלימודים, בהכשרות, אולי גם עדכנת את קורות החיים בלינקדאין או הגעת לכנסים מקצועיים, הכל ברור בהיבט המקצועי של החיים שלך, לפחות ככה אחרים חושבים. אבל מה איתך? אם הגעת לקרוא את השורות האלו, ייתכן שהמשך הקריירה שלך לא ברור לך וחשוב לי לומר שרבים, בכירים וטובים מגיעים אלי לפגישות דיוק וייעוץ. כן, גם אחרי שנכנסים לעולם העבודה, מתברגים במשרה, אפילו אחת נחשקת, אפשר לחשוב מחדש. אני מזמינה אותך לעשות את זה ביחד ולקבל כלים לבחירה הטובה ביותר עבורך.

רוצה לצאת לדרך?

בעוד שיש לי מתאמנים שמעוניינים בתהליך שיטתי שיסייע להם סוף סוף למצוא את התחום שהם ילמדו ויתמקצעו בו, יש גם את אלו שמעדיפים "רק לשוחח עם מישהי מקצועית" לפני שהם ניגשים למרכז או בוחרים בלימודים מסוימים.

אני מזמינה אותך להשאיר פרטים ונוכל להתחיל בדרך שלך.

 

בהצלחה. עינת

מאמרים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן