קופידון בחופשה – איך קואוצ'ינג יכול לעזור לך למצוא אהבה?

שיתוף

אחרי שליוויתי מאות רווקות ורווקים שחששו שהם "לא יכולים למצוא אהבה אמיתית" בדרך למערכות יחסים מעולות וגם לחתונות, אני יכולה לומר שתמיד יש מקום לתקווה ולאהבה. איך האימון האישי יכול לסייע גם לך ליצור זוגיות מעולה? כל המידע במאמר

היום אפשר למצוא בן או בת זוג בכמה קליקים, כביכול, אז למה מיליוני צעירים מדווחים על קושי במציאת זוגיות?

התשובה מורכבת, והיא נעוצה לא רק בשפע האפשרויות שזמינות בדיגיטל, אלא גם בתהליכים עמוקים של בחירה, יצירת קשר וחיבור משמעותי, כזה שיחזיק מעמד. בעוד שחוקרי תרבות ורומנטיקה ממשיכים לחקור את כל הסיבות והתהליכים שגרמו לשינוי, עבורנו, אלו שחיים את החיים עצמם, נותרת ההתמודדות עם האתגרים, בדרך לאהבת אמת.

בעיה נפוצה יותר ממה שחשבת

"איך כולם מוצאים אהבה, ורק אני עדיין לא?" – שמעתי את המשפט הזה, בווריאציות שונות מרווקים ורווקות בני 20, 30 וגם 40. כולם מרגישים שכל החברים והמשפחה שלהם כבר "מסודרים" ושהקושי שלהם למצוא אהבה הוא בעיה אמיתית.

האם מדובר בבעיה? ובכן, לא בהכרח, אפשר לחיות חיים מלאים, מספקים ושמחים גם ללא זוגיות. אבל אם הקושי במציאת אהבה גורם לך לספקות עצמיים, עצב ועוד תחושות קשות, ייתכן ששווה להתמודד עם הסוגייה. במקרה, גם מדובר באחד מתחומי ההתמחות שלי, בתור מאמנת אישית שמובילה אנשים למטרות שלהם; וכן, למצוא אהבה היא לגמרי מטרה ראויה ששווה לחשוב עליה ולהתכוונן אליה בצורה אופטימאלית.

זו לא את. זה לא אתה. אנחנו חיים בעידן מאתגר

כבר שמעתי שלל הסברים לקשיים ביצירת קשר בעידן שלנו – "אלו הגברים בתל אביב", "אלו נשים מעל לגיל 30", "זו בעיה של סטודנטים שרק מרוכזים בלימודים" והרשימה נמשכת ונמשכת. אבל האמת היא שיש סטטיסטיקות שמראות שגברים ונשים, לא רק בתל אביב, לא רק בישראל, אלא בכל העולם המערבי, סובלים מכמה תופעות שהופכות את סיפור האהבה המושלם, להרבה יותר קשה להשגה:

  • קושי להתחייב: עוד לפני המחויבות שכרוכה בטבעת או מעבר לגור יחד, אפילו המחויבות לדייט, לשעה וליום היא קשה להשגה. כשהאופציות רבות וכולנו מוצפים בשלל הצעות מהטינדר או אפליקציות אחרות, אפשר להבין מדוע היא נפוצה יותר מאי פעם.
  • הקושי להתפשר: אם יש אינסוף אפשרויות, למה להתפשר? אני מעודדת את המתאמנים והמתאמנות שלי לא להתפשר בתחומים רבים בחיים, ואני יכולה לומר שבכל הנוגע לטיפוח מערכת יחסים, חשוב להעניק פוקוס לנושאים עקרוניים, שבהם חשוב לך לא לוותר, ולהפריד אותם מנושאים אחרים, שבהם פשרה יכולה להיות קלילה ואפשרית.
  • הקושי לפתח אינטימיות: אינטימיות היא הרבה יותר מיחסי מין, אלא היכולת לחלוק את עצמך באופן אותנטי ולהסיר שכבות הגנה. להרגיש בנוח לבטא, לשתף, לבקש, וגם לסרב.

הרבה פעמים אנחנו מפחדים שיראו אותנו באמת, ולא ירצו אותנו, בגלל מי שאנחנו.

כתבות בעיתונים השונים מגדירות את בני ה-20 וה-30 כ"מילניאלז", ומספרים על הקשיים הללו שנובעים מהתרבות הדיגיטלית שבה כולם גדלו. אני לא חושבת שחייבים להדביק תוויות, והניסיון שלי מלמד שלמרות האתגרים של העידן שבו כולנו גדלנו וכולנו חיים, יש דרך אחרת שמובילה לאהבה.

איך אפשר למצוא סוף סוף אהבה?

לא, התשובה היא לא שצריך להתפשר וגם לא ששינוי חיצוני הוא זה שיגרום למהפך.

בתור מי שליוותה מאות נשים וגברים לזוגיות מוצלחת, אני יכולה לומר שמדובר בתהליך שמתחיל מבפנים. בהחלט ייתכן שלאורך הדרך יתחשק לך להשקיע יותר במראה או לצאת למקומות בילוי חדשים, אבל אלו רק ה"פרטים הקטנים" שמתלווים לשינוי בתחושה, בכיוון ובאמונה שגם לך מגיע סוף סוף למצוא אהבה.

איך אני מסייעת לאנשים למצוא אהבה באמצעות תהליכי אימון אישי?

לאורך השנים, צברתי ואף פיתחתי בעצמי כלים אימוניים בדרך למציאת זוגיות (וטיפוח שלה):

*חזון אישי וזוגי: אני יודעת שאם כרגע בדיוק עברת פרידה קשה או שעברו עליך אינסוף דייטים גרועים, המילה "חזון" נשמעת קצת רחוקה מהמציאות היומיומית, אבל אחרי שלל סיפורי הצלחה בדרך למציאת אהבה, אני יכולה לומר שיצירת חזון היא הבסיס לתהליך שינוי עוצמתי.

* זיהוי המאפיינים שיגמרו לי לצמוח בתוך זוגיות ולא לאבד את עצמי: למצוא זוגיות רק כדי "לסמן וי" זה לא דבר שאנשים באמת מעוניינים בו, אני יודעת שבוודאי חשוב לך למצוא זוגיות שתהיה לך חיובית ומוצלחת, כך שהעבודה על זיהוי המאפיינים משמעותית לטווח הרחוק.

* להתפשר זו לא אופציה: להפך, למקד את מה שמחפשים, ולמצוא אותו.

* קריטריונים פנימיים וחיצוניים: חשוב לזהות את השוני בין מה שחשבת שנכון עבורך בזוגיות, מה שחינכו אותך ש"נכון" למצוא למה שבאמת נכון עבורך. גם אם יש לך "רשימת קניות" של כל מה שחיפשת בבן או בת זוג, חשוב לי לעצור ולבחון את הרשימה הזו, איתך, ולראות מה באמת יסייע לך לחיות חיים מלאי אהבה ואושר.

* טיפוח הדימוי העצמי: ככל שנגיע לזוגיות מתוך מקום של ביטחון, נינוחות, ורוגע, כך נביא את עצמנו בטבעיות וניצור קשרים משמעותיים. אשמח ללמוד אותך גם על טיפוח דימוי זוגי, שהוא משמעותי במיוחד במציאת אהבה.

* שינוי אמונות מגבילות: לכולנו יש כאלו, סביב כל נושא. זיהוי שורש האמונה, ויצירת שינוי שמוביל לאמונה חדשה שיוצרת שקט במחשבות המטרידות ואנחנו משוחררים יותר, לפעול, לבחון אם ומה מתאים לנו והכי חשוב – ליהנות.

אהבה היא התשובה

לא חייבים זוגיות כדי להיות מאושרים, אבל מאות מחקרים מאשרים שזוגיות מוצלחת יכולה להעלות את רמות האושר שלנו ואת שביעות הרצון שלנו בחיי היום-יום. אנחנו לא זקוקים לרומנטיקה קיטשית בהכרח, אבל הידיעה שיש מי שבאמת מכיר אותך ואכפת לו ממך היא משמעותית: מישהו, שותף לדרך, לחלוק איתו שמחות ואתגרים, כך שהרצון בזוגיות הוא לא סתם "שטחי" או מושפע מהסרטים ההוליוודיים שכולנו גדלנו עליהם, אלא רצון טבעי ובריא.

לא משנה מה תהיה ההחלטה שלך, חשוב לי לומר: גם אם כרגע זה נראה לך מאתגר, אולי אפילו בלתי אפשרי, יש דרך להגיע לאחד או לאחת. אשמח ללוות אותך בדרך אליה, וכן, אני גם אוהבת לראות הזמנות לחתונה מא.נשים שזכיתי ללוות בדרך לקשר המיוחל.

מאמרים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן