דף הבית » מוסדות חינוך
אני זוכה ללוות תהליכים מגוונים במסגרות חינוכיות מעל ל-15 שנים, בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
בתור מי שמאמינה מאוד בעשייה החינוכית, אני מודעת לסיפוק וגם למורכבות, לאתגרים ולפתרונות מגוונים.
ניסיון וידע רב שצברתי משנים של ניהול תוכנית העצמה חינוכית – יובלים, ליווי מורים פרטני במסגרת פעילות העמותה להתחדשות בחינוך, והזדמנויות רבות נוספות בהן אני מלווה מורים ותלמידים, בתהליכים אישיים, קבוצתיים או במסגרת סדנאות ייחודיות.
בתואר השני, הקדשתי את התזה ליצירת מודל אימון בשילוב אומנויות לנוער ולצוותים חינוכיים. לקחתי ידע מלימודי הפסיכולוגיה, התרפיה באומנויות, הניסיון בניהול תוכנית חינוכית, וכמובן, ההתמחות באימון נוער, וחיברתי הכל למודל עבודה מותאם, יצירתי ואפקטיבי.
המודל הספיק לעבור שינויים והתאמות, ופועל באופן מדהים בבתי ספר, במסגרת תוכנית הכלה והשתלבות.
התהליך מובנה ממוקד מטרות ויחד עם זאת מותאם אישית, למורים והתלמידים החווים אותו.
בהתאם למטרה אפשר לבחור בין פגישת לייזר ממוקדת, תהליך אימון אישי, תהליך אימון קבוצתי או סדנה.
אם בעבר מונח כמו "מנהיגות" או "העצמה אישית" נחשב לחדשני ורק מעטים היו מודעים לתהליכים ולפוטנציאל הטמון בהם, כיום משרד החינוך מכיר באפקטיביות התהליך.
אני גאה לקחת חלק במאגר התוכניות במסגרת תוכנית גפן.
התוכנית פועלת בפורמט של אימון אישי, קבוצתי והשתלמויות בית ספריות לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי. התהליך משלב כלים מעולם האימון, וכלים יצירתיים וישימים מדיסציפלינות שונות על מנת לאפשר חוויה משמעותית. הנחת העבודה, ככל שהמורים והנוער יהיו מחוברים לעוצמותיהם וייחודם, המוטיבציה, היעילות ותחושת הסיפוק תעלה הן ברמת המחשבה והתכנון והן ברמת ההשקעה והעשייה היום-יומית.
יחד עם ההנהלה, בוחנים את המטרות והצורך ומתאימים תמהיל ייחודי. ניתן לשלב תהליכים אישיים וקבוצתיים, הדרכה פרטינית ממוקדת וסדנאות לצוות סביב נושאים מגוונים. לתלמידים ולמורים.
בימי היערכות והשתלמויות, אני מגיעה על מנת להעניק למורים והמורות בבית הספר חוויה מחזקת ומעצימה. סדנאות עם ערך שיצאו מהן עם אנרגיות חיוביות, מוטיבציה וכלים ממשיים להמשך העשייה היום יומית.
דמויות המפתח המובילות לשינוי והטמעת ערכים בבית הספר הן ההנהלה וצוות המורים. בצד הסיפוק אשר מביאה עמה עבודה חשובה זו, ישנם אתגרים רבים, שחיקה, ושינויים סביבתיים שלא מפסיקים להשפיע. כל אלו מובילים לצורך אמתי בחיזוק והעצמה. כשאני מגיעה לבתי ספר להעביר סדנאות והשתלמויות, חשוב לי לא רק "לסגור את הפינה" אלא להעניק ערך אמיתי. הסדנאות מגבשות ומגישות למורות והמורים כלים נגישים, יצירתיים וערכיים שאפשר לשלב בחיי היום יום כדי להגיע להישגים מעולים. מרצה מוכרת ע"י המנהל הפדגוגי ובמאגר המרצים של טלדור.
הובלה והשפעה – המורה כמנהיג, מציאת הייחודיות האישית הטבעית המניעה לפעולה.
ביחד זה כוח – שיתוף פעולה בצוות – טיפוח היחסים בצוות וכלים לעבודה אפקטיבית.
שיחה אישית – כלים יצירתיים להעצמה ולהעמקת הקשר הבין-אישי עם תלמידים.
ניהול צוות – העצמת המנהיגות הפנימית לתפקידי ניהול וריכוז, ולקראת תפקיד חדש.
ממחשבה למעשה – סדנה חווייתית ויצירתית, עם כלים שעוזרים למקד לקביעת מטרות, התבוננות על כוחות ומכשולים ומציאת פתרונות ודרכים חדשות למציאות הנוכחית.
נשמע מעניין? רוצה לקבל את המתווה המלא? יש להשאיר פרטים ואהיה איתך בקשר
ארגז הכלים כל הזמן מתחדש. הכירו כלים מעולים ליצירת והיכרות עמוקה, שיחה אישית, שיחה על נושאים מורכבים, מפגש כיתתי, שיעור כישורי חיים, וגם כלי נפלא לשלב בישיבת צוות או בימי ההורים.
"I found I could say things with color and shapes that I couldn't say any other way – things I had no words for" (O'Keeffe, 1926).
"מצאתי שאני יכולה לבטא בצבעים וצורות, דברים שלא מצאתי עבורם את המילים המתאימות ולא הצלחתי להביע באף דרך אחרת" ג'ורג'יה או'קיף, 1926)
תקשורת בעזרת מילים, חשובה ומאפשרת לנו להעביר מסרים. אולם לעיתים מילים אינן מספיקות על מנת לבטא רגשות וליצור את החיבור והקרבה אליה אנחנו שואפות. כולנו מכירות מצבים מתסכלים בהם על אף שאדם מנסה להסביר את עצמו שוב ושוב, מרגיש כאילו אינו מובן. במצבים כאלו יש להשתמש בטכניקות לא מילוליות אשר עוקפות את התודעה, משחררות את הקיבעון המילולי ומאפשרות הבעה אותנטית. אז נוצר חיבור בין החשיבה הלוגית לעולם הדמיון.
הכלים הלא מילוליים משלבים מגוון חושים ויוצרים התנסות חווייתית המפגישה את האדם עם תכנים פנימיים שלחלקם יתכן ולא היה מודע. לכן חשוב לקבל כלים מתאימים לעבודה מיטבית.
שימוש בקלפים השלכתיים Line וכלים השלכתיים נוספים, מאפשרים הבעה ביצירתיות ובהנאה. הסדנה מקנה למורות והמורים כלים והנחות יסוד אשר יהוו בסיס ויאפשרו לכל אחת ואחד לשלב באופן טבעי את היצירתיות והכישורים האישיים בתהליך.
ניתן לשלב את הכלים הללו בשיחה אישית, במצבים בהם רוצים להתקרב ולהבין יותר לעומק תלמידים החווים התמודדות מורכבת או אשר רוצים לרתום אותם לשיתוף פעולה.
מעולה גם עבור בניית תוכנית פעולה, ומציאת מוטיבציה פנימית, למאמץ, לשיתוף פעולה, להצלחה!
כמובן שהכלים נפלאים גם בעבודה הקבוצתית, לחיזוק הקשרים הבין-אישיים ושיתוף הפעולה, שיצירת שיח מכבד, לשוחח על מתנות ומורכבות החיים.
למשתתפים אין צורך בניסיון קודם, כל פרשנות מהווה תרומה לתהליך. בין אם מדובר בתלמידים, מורים בצוות וגם ההורים. השיח דרך כלים אלו קליל וספונטני יותר. גם שיח על דילמות ומחלוקות מקבל תפנית. לכן מומלץ לשלב בישיבות צוות, לוונטילציה, למציאת מטרות מובילות ופתרונות משותפים. וכמובן עם ההורים, בשיחות משוב והתבוננות אל העבר ההווה והעתיד.
דרך העבודה עם כלים אלו, מתאפשרת הרחבת מודעות ולעיתים גם הפנמה והטמעה של תהליך שינוי ממשי, אליו אנחנו שואפים. מפתיע, מרגש ונגיש.
לקבלת המתווה המלא של התוכנית, יש להשאיר פרטים, ואשלח לך את המתווה במייל.
בואו נדבר