איך לבחור מאמנת אישית שמתאימה לך?

שיתוף

# איך לבחור מאמנת אישית שמתאימה לך?
3 כלים שיעזרו לך להחליט

כשמגיע הרגע לבחור את המאמנת שתלווה אותך אישית, לא תמיד פשוט לדעת מה תהיה הבחירה שתסייע לך להגיע למטרות שלך. הגעתי כדי לעשות לך סדר ולהפוך את הבחירה לפשוטה ומוצלחת יותר

החלטת ללכת על תהליך של אימון אישי? בשעה טובה! אני תמיד שמחה לשמוע על אנשים חדשים שבוחרים לעצור את שגרת החיים ולהשקיע בעתיד ובחלומות שלהם.

עכשיו, אחרי שהחלטת "ללכת על זה" נותר עוד שלב חשוב – לבחור את האחד או האחת שילוו אותך בתהליך. אבל איך יודעים שהבחירה הכי טובה? שהמאמן האישי או המאמנת שילוו אותך  באמת יובילו אותך לתוצאות ושהתהליך יתנהל בנעימים? בעוד שאין תעודות ביטוח לתהליכי אימון, הניסיון שלי עם אלפי אנשים שזכיתי ללוות בתהליכי קואוצ'ינג, מראה שיש תהליך בחירה שלא רק יאפשר לך למצוא את המאמנת הנכונה עבורך, אלא גם יזניק את המסע שלך למטרות שלך באופן שירגיש לך נכון ומדויק וכן יהיה אפקטיבי; אבל מאיפה להתחיל? מזמינה אותך לחשוב על הסעיפים הבאים (אין לך זמן? אפשר לדלג לסעיף 3).

#1 ההתמחות של המאמן או המאמנת

אחת השאלות הראשונות שכמעט כל מאמן או מאמנת ישאלו אותך בפגישה הראשונה היא מה המטרה המרכזית שלך. אם כבר ברורים לך המטרה או התחום שאותו היית רוצה לקדם בחייך, כדאי לעצור ולחשוב האם יש תחום התמחות באימון שמענייו אותך להתמקד בו.

ככל שחולפות השנים ועוד אנשים נעזרים בתהליכי אימון ומגיעים לתוצאות, הפופולריות של האימון גואה ונוצרים עוד ועוד תחומי התמחות באימון, כך שאפשר למצוא כיום מאמנים במבחר רחב של תחומי התמחות:

  • אימון קריירה: מאמנים אישיים שמתמחים בסיוע למציאת עבודה, שדרוג קריירה וחלקם אף מתמחים בהכוונה מקצועית.
  • אימון לשיפור מערכות יחסים: להפוך מערכות יחסים ליותר הרמוניות ומוצלחות עם כלים מעולם הקואוצ'ינג. בניהם המתמחים בליווי תהליכים לקראת זוגיות ותהליכים של אימון זוגי.
  • אימון לילדים ונוער: ממוקד בצרכים ובבעיות ואתגרים הייחודיים לצעירים. החל מחיזוק הביטחון העצמי, המוטיבציה ללימודים ועד חיזוק מיומנויות חברתיות ושיפור היחסים עם דמויות סמכות.
  • אימון הממוקד בהפרעות קשב וריכוז ADHD: רבים שסובלים מהבעיות הללו מעוניינים במאמן או מאמנת שיודעים בדיוק מה עובר עליהם ומכירים דרכי התמודדות יעילות.
  • אימון עסקי: להקים עסק, לנהל אותו ולהתמודד עם הדילמות לכל אורך הדרך זה לא פשוט. יש מאמנים שממוקדים באימון שעוזר למצות את הפוטנציאל העסקי של המתאמנים שלהם.
  • אימון לאורח חיים בריא וירידה במשקל: מיליוני גברים ונשים שכבר התנסו ביותר מדיאטה או שתיים ורוצים לשנות את אורח החיים שלהם, לטווח הרחוק פונים לאימון כדרך התמודדות אפקטיבית. בחירה בכזו שיטה, מאפשרת להם לקבל כלים מעולם הקואוצ'ינג.
  • אימון מנטלי לספורטאים: זה כבר לא סוד שלרוב הספורטאים הגדולים יש מאמן אישי שמלווה אותם מהפן המנטלי, לכל אורך הדרך. אם חשוב לך להגיע להישגים ספורטיביים שאפתניים, בהחלט ייתכן שמאמן מנטלי שמתמחה באימון לספורט או ריצה יוכל לסייע לך.
  • חיזוק הביטחון והדימוי העצמי – ההתפתחות האישית היא הבסיס להכל, לאושר והשמחה שלנו, לסיפוק ולמשמעות שנמצא בחיינו, וחשוב למצוא מאמן או מאמנת שיוכלו להבין את אותך לעומק ולהפוך את המטרות הרגשיות למדידות, מה שיאפשר לך להגיע להצלחות משמעותיות.

אם תחום ההתמחות של המאמנת משמעותי מבחינתך, כדאי לבדוק כבר בשיחה הראשונה עם המאמנת, האם יש לה ניסיון בתחום או במטרה שמעניינים אותך.

#2 ההכשרה והניסיון של המאמנת

כשניגשים לנושא הוותק של מאמנים, יש אנשים שמעוניינים במאמן המנוסה והוותיק ביותר בתחום, ויש את אלו שמאמינים שדווקא מאמן צעיר ולא מנוסה, שרוצה "להוכיח את עצמו" יהיה הבחירה הנכונה עבורם. מה התשובה הנכונה עבורך? לא ברור, אבל לפני הבחירה, כדאי להכיר קצת את ההכשרות השונות.

מה אומרת ההכשרה של לשכת המאמנים?

בשנת 2005 קמה לשכת המאמנים בישראל, כשהמטרה שלה היא ליצור תו תקן מחייב בתחום האימון. הלשכה היא בעצם ארגון התנדבותי שמטרתו לקדם את תחום האימון ולהסדיר אותו.

הלשכה מגדירה דרישות מקצועיות, מפקחת על בתי הספר להכשרת מאמנים, מעבירה את חברי הלשכה דרך וועדה מקצועית ומעניקה דרגות שונות בכפוף לתקן. המשמעות, מבחינתך, היא שאפשר לדעת שהבחירה שלך היא במאמן שיש לו את הידע והניסיון הנדרשים כדי להוביל אותך בדרך הטובה ביותר.

ומה איתי? אני מאמנת בכירה MCIL, מוכרת על ידי לשכת המאמנים. משמעות הדרגה היא שיש לי ניסיון של מעל ל-2,000 שעות אימון. (במקרה שלי, כבר מעל ל-3,000, אבל מי סופר?)

אז נכון, השעות הן רק מספר, אך העובדה שבמהלך השעות הללו זכיתי ללוות תהליכי עומק, קידמתי הצלחות, עזרתי "לצאת מבורות" ושמעתי מבחר רחב של חוויות וסיפורים משמעותית, ואומרת שאוכל להגיע לתהליך שלך עם הניסיון והמומחיות שיסייעו להוביל אותך למטרה שלך ביעילות.

אם חשוב לך לשמוע עוד על ההכשרה המקצועית שלי, אספר, בקצר, שאני גם מכשירה מאמנים וסופרוויז'ורית, מדריכה מוסמכת שמלווה מאמנים. ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בהנחיה קבוצות.

#3 החיבור האישי

לכל אורך תהליך האימון תלווה אותך אותה מאמנת ומהניסיון שלי, אני מתארת לעצמי שיש כמה דברים שיהיו לך חשובים:

  1. שהיא תבין אותך מבלי להזדקק להסברים מפורטים מידי
  2. הרגשה נוחה במפגשים, של מישהי שבאמת מקשיבה ומתעניינת בך
  3. תחושה של אמון – מישהי שאפשר לסמוך עליה, שהאמון שלך בה ובתהליך שהיא מתווה מאפשר לך לצאת לדרך במקסימום מוטיבציה ובטחון.

זה הזמן לגלות, שלדעתי החיבור האישי הוא כנראה המשמעותי ביותר בבחירה, וסביר להניח שאם יש לך "תחושת בטן" טובה לגבי מאמן או מאמנת מסוימים, הרבה פעמים זה רעיון טוב ללכת ולבדוק אותה.

בכל בחירה לאורך הדרך, תמיד אפשר לשנות את דעתך ולזכור שעצם היציאה למסע הוא המשמעותי ביותר.

בהצלחה!

מאמרים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן